melinajaderblom.blogg.se

Film!

Filmer Permalink0
God morgon Måndag! Ny vecka och jag är jobbar inte många dagar denna vecka. Det känns självklart skönt men jag får lite ångest över det, har ju en liten häst som gärna kostar väldigt väldigt mycket, hehe. Men jag vet ju hur det brukar bli, kommer bli inringd och bli bedd om att ta pass, det är jag säker på. I dag ska Rasmus gå en promenad på hårt underlag. Han har gått ganska mycket nu så i dag promenad som sagt och i morgon välförtjänt vila! 
 
Under natten blev även filmen uppladdad och klar, så här kommer den! Den blev ganska lång som ni ser, men har med lite babbel så ni får höra vad Monia säger. Minnet blev fullt där vid 03:35 så det blev inte hela första banan med på film, men de sista sprången i alla fall. Han blir som ni ser lite stark emellanåt och vid några tillfällen fick jag ta tag i honom lite mer då han helt enkelt bara dundrade på. Jag sa till Monia att jag tyckte att det kändes som en dragkamp men hon höll inte med, som tur var, bara jag som är så känslig över det där med att dra dem i munnen, allra helst efter att jag vet hur han blivit riden tidigare.
 
Det är även därför hon frågar mig "Drog du honom i munnen Melina?" vid 06:25, jag svarar ja och hon bara skrattar och säger neeej. Haha. En annan sak jag stör mig lite på är att han liksom drar mig ur sadeln ibland, speciellt över sprången. Det ser såå fult ut! Men eftersom jag måste sitta tillbaka på honom väldigt mycket innan hinder och hålla om med benen och ha stenkoll på att min hand är kvar hela vägen så hinner jag ibland inte med i språnget. Träna träna!! 
 
Om ni bara vill se slutet och sista gången vi hoppar banan så spola fram till 05:10 ungefär!
 
Till top