melinajaderblom.blogg.se

Dagens tävling!

Erasmus K, Tävling Permalink3
Meeen vilken häst jag har!! Så himla duktig, gud vad han levererar. Storm (på den nivån att man faktiskt var tvungen att hålla i sig i manen ibland), jättetrött ryttare och en vilodag i bagaget och han levererade ännu en nolla! Fantastiskt kul, allra helst eftersom det är precis det han behöver, felfria rundor där han känner att det är lätt. 
 
Han var ganska stark överlag i dag, lite bitig liksom. På framhoppningen var han faktiskt inte alls så rolig, men han hoppade väldigt fint! Dock tog vi bara lilla två gånger, räcket en gång också avslutade vi med oxern en gång. Han blev alldeles för stark och det var många hästar på litet utrymme så det fick vara bra så! 
 
Sedan inne på banan tyckte jag att han tittade lite på infångarna till hindrerna, det var väldigt många och skarpa färger men jag bara red honom runt och ställde honom bara lite lätt bort från allt för att inte göra någon grej av det. Sedan när vi fick startsignal så taggade han bara till och ja, bara körde! Det var vid ett tillfälle, i anridning på sista hindret som det blev lite tokigt. Det var en lite knepig sväng, många hästar som kom tokigt på det hindret, så jag planerade att ta ut svängen och att verkligen få tillbaka honom. Så mitt i halvhalten dyker en solfläck upp på marken och den var äcklig som fasen tyckte han och skyggade till, jag tappade balansen och tappade stigbyglarna. Övervägde om jag skulle lägga en volt då att hoppa utan stigbyglar på lilleman inte är ett alternativ ;) Men precis i sista sekund fick jag tag på dom och Rasmus hoppade snällt. Grymt kul!! 
 
Så nu är jag ännu mer taggad inför nästa helgs tävling! :D
#1 - - Erika Pettersson:

Men va roligt att de gick så bra! 😃
Stort grattis

#2 - - Fia:

Tjohoooo Grattis ⭐️

#3 - - Katta:

Fina bilder och grattis! :)

Till top