melinajaderblom.blogg.se

Sadeln på

Okategoriserat Permalink1
Hann med att åka till stallet och aktivera lilleman innan jobbet i dag för att slippa mörkret, det finns inte många ljusa timmar på dagarna nu så man för passa på de dagar man hinner med!

Så i dag stod han själv inne i stallet första gången och det gick jättebra, han håller stenkoll på vart man är och står man och borstar svansen exempelvis så står han såhär och kikar samtidigt som han tuggar lite på grimskaftet haha😂 (null)
Sötpelle. Sedan satte jag på sadeln och så promenerade vi lite runt på stora parkeringen och kikade på lite saker. Han är väldigt nyfiken och vill gärna se och pilla på allt samtidigt som det är lite läskigt. Men inte ett dugg brydd över sadeln så det var ju kul. Jag vet ju inte riktigt hur mycket han gjort hos uppfödaren så jag utgår från att han i princip inte gjort någonting och börjar om lite istället.  Lika bra också med tanke på att allt är nytt för honom. 

I morgon ska jag prova ta på tränset och se ifall jag kan rota fram något bett i rätt storlek till honom, han ser ut att ha väldigt liten mun så tror att även Rasmus bett blir lite för långa. I morgon jobbar jag dock 08-16:30 så det kommer bli i mörket. Längtar så tills vi flyttar så vi har tillgång till ridhuset! 😊 (null)

(null)

#1 - - Erika Pettersson:

Han är jättesöt 😍

Svar: Jaa gokillen😍
Melina Jäderblom

Till top