melinajaderblom.blogg.se

Uteritt i snön

Dagens ridpass Permalink1
Ääälskar min häst nu, tänk att vi kan gå ifrån stallet utan problem nu, trots två dagars vila i kroppen och han bara går på. Skrittade den vanliga rundan runt området innan jag bestämde mig för åt vilket håll vi skulle rida. Sedan hör jag någon som ropar på mig och då kommer Fia travandes, så vi sällskapade en tur. Red till åsbacken, skrittade uppför den och sedan ner tillbaka till rakbanan där vi travade hästarna. Rasmus kändes fin, lite bitig men lugn och sansad. 
 
Sedan kom vi tillbaka till stallet och då fortsatte jag och Rasmus på egen hand på rundbanan hemma. Tog två galopper och han kändes så fin! Riktigt bra tryck i bakkärran ;) Sedan skrittade vi av runt området igen och han var så nöjd i huvudet. Han trivs så bra här och det känns så himla bra, allt har verkligen blivit bättre sedan vi flyttade hit, förutom en sak och det är att han är stressad på gången.. Endast innan ridning, efteråt är han cool-lugn, men innan är han väldigt väldigt på tårna. Men annars som sagt är allt bara till det bättre. 
 
#1 - - Erika Pettersson:

Kul att de vänt o går så bra för er nu 😊

Till top