melinajaderblom.blogg.se

Kvällsinlägg

Okategoriserat Permalink0
God kväll! Imorse sa jag till mig själv att jag skulle försöka somna senast (!) 21. Gick sådär. Som vanligt. 
 
I går kom jag inte hem förrän klockan var 00. Puh alltså. Nackdelen med att träna sent. Träningen gick i alla fall rätt bra! Eller överlag gick det super, han är positiv och ambitös, hoppar superfint när vi får till det och ger en så himla härlig känsla på hinder. Men det kom fram väldigt tydligt vad vi behövde jobba med. 
 
Först så började vi med gemensam värmning som vanligt. Mycket övergångar, tempoväxlingar och precis det som vi behöver jobba med. Vi gick in på stora mittvolten och jobbade på ställningen och där försökte F slå sig fri och det var väldigt kämpigt haha, fick verkligen riiiida. Kändes dock jättefin emellanåt. 
 
Sedan red vi över två små räcken innan vi började på första övningen som var fyra räcken på bågar efter varandra. En övning vi gjorde med Monia för någon vecka sedan och som han briljerade på. Så lite kaxigt tänkte jag att det här blir ju lätt men näe, i går var det inte alls lika enkelt. Jag ville få ihop långbenen under kroppen och han försöker slå sig fri och blir då lite stark också är han ju väldigt känslig i munnen så tar jag i honom blir han tom i handen osvosv. Men till slut fick vi till det och då gick det toppenbra! 
 
Avslutade sedan med några små banor. Inte så högt men ack så nyttigt för oss. Det är allt emellan hindrena vi behöver jobba på. Få galoppen kvick och stark, inte så lång - precis som med Rasmus. Så där vet jag ju precis hur vi ska jobba vidare hemma för att få det att fungera och jag är så taggad! Mycket beröm av Johanna som tycker att det finns mycket hopp i honom, så kul. Bara att träna vidare! 
 
Kolla vilken fin grimma han fick av Ellinor förresten. Bästabästa hon, följer med och hjälper till på träning och tävling och ställer alltid upp som kameraman. <3
 
I dag tog jag och Frallan en uteritt tillsammans med Josse och B. Mysig tur på lite drygt en timme, mest skritt med lite travövergångar där vi fokuserade på att han skulle vara lyhörd och kvick. La in lite tempoväxlingar ibland och han kändes rätt fin i dag! Väldigt nöjd över att ha sällskap med sig även om han går först. Hade helt tagit fel på datum så equiterapeuten kommer nästa onsdag haha. 
 
I morgon blir det galoppjobb på rakbanan efter jobbet. Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen... Då har vi först leverans på morgonen och sedan kommer driftchefen + kontorsnissar från miljö och hälsa... Lång dag, wish me luck. 
Till top