melinajaderblom.blogg.se

Nattblogg

Okategoriserat Permalink0

I vanlig ordning 😋 


I dag tog vi pĂ„ dressyrsadeln och jag var redo att sĂ€tta lite högre krav pĂ„ honom för första gĂ„ngen. Satte upp tvĂ„ nĂ„got upphöjda bommar nĂ„gra meter innanför spĂ„ret med ca 25 meter emellan dĂ€r vi varierade mellan 6-9 sprĂ„ng emellan. 

AlltsĂ„ överlag kĂ€nns det redan som att han Ă€r enormt mycket mer ridbar och han accepterar bettet mycket bĂ€ttre men det Ă€r sĂ„Ă„ mycket jobb pĂ„ honom. Vi har verkligen en lĂ„ng vĂ€g att gĂ„ och jag vĂ€ntar pĂ„ svar frĂ„n min dressyrtrĂ€nare nĂ€r hon har tid för oss.😂 Skulle verkligen behöva ett par ögon pĂ„ oss och lite inputs Ă€ven fast jag tycker att jag kĂ€nner tydligt vad som behöver jobbas med. Men det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ ihop det med mina jobbtider. 

Hur som helst! Började vÀrma upp honom som vanligt, eller sÄ som jag kÀnt passar honom. Skritt med mycket sidvÀrts dÀr jag verkligen fÄr honom att kliva in med inner bakben under sig. Sedan i traven rider vi snett igenom dÀr vi rider lite kortare trav pÄ kortsidorna och snett igenom kör vi varannan skÀnkelvikning eller lite lÀngre trav. Fungerar jÀttebra pÄ honom.

Sedan galopperade vi igĂ„ng och dĂ„ fokuserar vi fortfarande bara pĂ„ att han ska framĂ„Ă„Ă„t. Just i dag var han vĂ€ldigt tittig sĂ„ det var lite extra svĂ„rt men efter lite jobb sĂ„ kom han ner pĂ„ jorden och dĂ„ började vi jobba över bommarna. 

Han ger verkligen en helt annan kĂ€nsla sĂ„ fort man sĂ€tter nĂ„got framför honom, bom som hinder. DĂ„ kĂ€nns han plötsligt tusen gĂ„nger stadigare och vi kunde lĂ€tt jobba bĂ„de framĂ„t och bakĂ„t mellan dessa bommar. Han försökte ibland slĂ„ sig fri eller bryta av nĂ€r det blev lite jobbigt men överlag en jĂ€ttebra kĂ€nsla! 

Travade av en mycket nöjd hĂ€st och dĂ„ kĂ€ndes han vĂ€ldigt mjuk och fin. Blev bara ca 30-40 minuters ridning men vĂ€ldigt intensivt och mycket galoppjobb. Skrittade av honom ute och sedan fick han som alltid efter ridpassen massage och stretching! 😁 Lillprinsen. 

Nu har jag precis borstat tÀnderna och lagt mig i sÀngen efter kvÀllsjobb och i morgon öppnar jag sÄ det Àr bÀst att försöka sova nu. Hoppas pÄ att hitta sÀllskap till i morgon dÄ jag tÀnkt rida en svÀng bort till havet efter jobbet! Hade varit mysigt. Natti!

Till top