melinajaderblom.blogg.se

Piggelin

Okategoriserat Permalink1
Åh jag saknar faktiskt den andra delen av ön, så himla mycket mer ridvägar än vad vi har här på norra. I dag skulle vi jogga lite men ville inte rida på rakbanan då det är så tråkigt att rida fram och tillbaka så vi skrittade runt området en sväng innan jag bestämde mig för att rida bort mot skogen. 
 
Där var det väldigt blött bitvis så där gick det bara att skritta, sedan kom vi ut på asfalten igen och det enda alternativet var isåfall att rida uppåt men då skulle turen bli så himla lång och den tiden hade jag inte riktigt i dag. Så istället red vi hemåt. Frallan var vääldigt pigg i dag, gick rätt bra genom skogen och sedan när vi då kom ut på asfalten igen blev han supertaggad och gick superdupersnabbt och korta kvicka steg. Pigg och framåt får han gärna vara men inte gå som någon speedad shettis liksom haha. Så fick lirka och lirka och lirka hur länge som helst med honom, la in travövergångar (där han var superfin!) men så fort vi saktade av så kom shettisen fram igen. 
 
Travade en lite längre sträcka på en grusväg och sedan var vi hemma vid stallet igen men han var fortfarande spänd som en fiol så då ville jag inte avsluta där utan vi gick in i paddocken och red där i typ 5-10 minuter bara och där försvann istället framåtbjudningen. Klurig herre. Men avslutade bra i alla fall! 
 
Efter ridningen tvättades svansen så han är fräsch till morgondagens träning. Man kan ju inte åka iväg med smutsig svans eller när man är skimmel! ;) Får hoppas han inte sovit i sin egna skit i natt som han gjorde i går haha. 
 
Jag kom hem från jobbet för ett litet tag sedan och tänkte hoppa i säng nu direkt innan ögonen går i kors på mig. Natti!
 
#1 - - Fia:

Ha ha känner mjg träffad här som alltid kommer med pissgul svans ha ha ha

Svar: 😂😂😂
Melina Jäderblom

Till top