melinajaderblom.blogg.se

Vi ska flytta!

Okategoriserat Permalink1

Yes, i dag var jag och kollade på stallet igen och det är bestämt att vi flyttar!! Så glad hihi! Jag har ju känt läänge länge nu att jag inte alls trivs på den delen av ön som vi står på nu. Det är dåliga ridvägar, finns typ bara rak/rundbanan som man kan jobba på i annat än skritt och underlaget där är sällan on top och det är dessutom så himla tråkigt att bara rida fram och tillbaka. + travhästarna som håller till där som självklart har företräde och det har flera gånger hänt att man bara hinner rida en vända sedan får man vända hem.

Det finns visserligen två paddockar men de är inte alls bra, den ena är nästan alltid tung och därför har jag inte ens lös något abbonemang där och i den bredvid stallet går det bara att hålla sig till 2/3 delar av paddocken då den ena långsidan är jättedjup. Den är liksom redan tillräckligt smal så det blir inte alls mycket utrymme kvar att jobba på + att den lutar, så nä, får inte alls någon bra känsla där och kan bara rida där kortare stunder. Så antingen har man fått kört till klubben och ridit där om man vill trimma ordentligt eller till någon galoppbacke för att få upp flåset på hästarna.

De senaste veckorna har jag typ spenderat första halvan av passet till att leta efter ridvägar men näe. Nu låter det som att allt är dåligt här, det är det ju såklart inte men nackdelarna är liksom fler än fördelarna. Jag har liksom inte riktigt erkänt det för mig själv eftersom jag trivs så himla bra i själva stallet, men nu när jag väl började tänka på det så kände jag bara att jag måste hitta något annat för att få ut det mesta av alla ridpass. 

Så vi kommer flytta till ett stall som ligger bredvid Gunillas ridhus, vilket innebär att jag dels kommer kunna nyttja det om jag känner att jag vill rida inne, utan att behöva åka iväg, samt att jag ska höra ifall det finns en plats i en av hennes hopp/markarbetsgrupper. Det finns rundbana som det alltid är bra underlag på, två bra paddockar med bra hindermaterial en lite större och en mindre och det allra viktigaste - ridvägarna är så himla mycket bättre. Skogsvägar, galoppbackar, längre grusvägar, klätterbackar osvosv. 

Kort sagt var det inte mycket att fundera på. 

Taggad på framtiden!!

Innan vi kollade på stallet så var jag till F på förmiddagen och fixade och donade. Benet såg ännu bättre ut i dag och jag släppte honom även i paddocken för att se bättre hur han rörde sig i alla gångarter, fortfarande helt obehindrat! Så skönt. Så i morgon tänker jag rida ner till havet, då får han både röra på sig och svalka benen samtidigt! Och nu i veckan är vi troligtvis back och track! :) Skönt att det inte blev värre, minns när Tille fick lymfangit från en spark och han blev både lite hängig och halt, tog även lång tid att få ner svullnaden. 

#1 - - Erika:

Skönt o flytta till ett bättre stall :)

Till top