melinajaderblom.blogg.se

Kvällsblogg

Okategoriserat Permalink0
Precis hemkommen från jobbet sitter jag nu i soffan och försöker varva ner så jag kan somna relativt snabbt. Ibland avundas jag verkligen dom som kallar det att "jobba kväll" när de är hemma vid 19 - senast 20 tiden. Jag blir nästan stressad av att komma hem nu vid den här tiden för att jag vet att jag måste somna rätt fort för att orka kliva upp i bra tid i morgon så jag hinner rida och vara i stallet innan jag börjar jobba igen vid 15 tiden. 
 
Hur som helst! I dag var jag och Frallan bättre överrens! Han var väldigt pigg i dag, hehe. Vi tog en uteritt på lite drygt en timme, där vi först skrittade en vända på 30 minuter innan vi gick bort till rakbanan för att jobba där. Tyvärr (!) så hann vi bara jobba några vändor där för sedan kom en travare och F blev alldeles uppe i hejsan så då fick vi skritta bortöver igen. Något som är lite trist är ridvägarna på den här delen av ön, finns mycket mysiga skogsslingor men inga bra vägar där man kan rida längre sträckor i trav eller galopp. Det saknar jag. Vi har ju dock turen med både rund och rakbanor men där tycker jag att travhästarna går före så man får visa hänsyn och anpassa sig efter dem såklart, och som i dag exempelvis fick vi ju rida hemöver igen istället.
 
Hur som helst så kändes det superbra fram tills vi fick sällskap av räserhästen. Jobbade jättemycket tempoväxlingar i trav och han hängde sig inte alls fast eller drog iväg utan han bar sig själv och fick in de långa babkbenen under kroppen! Duktig kille. Om något hade jag önskat liite mer tryck i honom men en sak i taget! Hann med en galopp också innan travaren kom och det kändes jättebra. 
 
Sedan skrittade vi som sagt iväg igen och då red vi lite fram och tillbaka på grusvägarna, lite uppför och lite nerför. Sedan gick vi hem. Blev som sagt ett tur på lite drygt en timme! 
 
Titta vad mysigt han hade det när jag skulle hämta honom i hagen! Han verkar verkligen trivas här, så det känns skönt i hjärtat. Låg och sov bredvid Bellie som stod och åt. 
Vääldigt trött som ni ser haha. Men han var väldigt pigg och utvilad sedan när det var dags att rida. 
 
I morgon ska vi jobba med rumpan! Studs och travbommar står på schemat, kul! Ska se om jag lyckas rigga upp min kamera, hade varit kul med lite film. Nu - sova! 
 
Till top