melinajaderblom.blogg.se

Vi har hoppat!!

Okategoriserat Permalink2
Jaa ni läste rätt, eller ja, travat över ett litet kryss - men alltså jag är så stolt över min grabb. Även om han tycker vissa av mina påhitt är konstiga så försöker han alltid göra rätt för sig, han litar på mig till 100% och trots att han inte gjort i princip någonting innan han kom till mig så är han så klok. 

Jag har varit väldigt konsekvent med honom, han behöver det för att inte ta över. Samtidigt är han väldigt känslig och vill ha "sin" människa. Därför har vi nästan varje dag gjort olika toleransövningar och tillitsövningar för att förstå varandra. Jobbat mycket från backen och sett till att vi snackar samma språk liksom. Nu känner han att jag är hans trygga punkt och även vid de tillfälllen då han blir rädd eller osäker så tittar han bara på mig, ser att jag är lugn och då litar han på att det är lugnt. Typ när jag slänger upp stora fullproppade hösäckar på ryggen och rumpan på honom, och han egentligen vill krypa ur sitt skinn så stannar han kvar hos mig och litar på att det inte är någon fara. Jag älskar (!) att jobba på med sånt här, grunder och hitta kontakten ifrån backen och det har jag fått igenom tusen gånger om nu när han rids. 

Så i dag när jag styrde upp mot det lilla hindret så var det bara liksom "okej matte" så skuttade han över, och när jag berömmer honom blir han såå nöjd. Älskade lilltosse. 

I övrigt var han väldigt pigg och glad i dag haha, körde en egen variant av studs fast utan hinder och med huvudet mellan benen av lycka när vi tog första galoppen. Någon mer än jag som är glad över att vilan är över tror jag 😂  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)


#1 - - Jossan:

Men åh vad roligt!!! 😍❤️

Mer ledarskapsövningar och kontakt från marken skulle VERKLIGEN Lily och hennes lilla busfrö behöva..
Bara det tinar upp i den paddock vi brukar åka till vill vi gärna boka upp dig för tips och fotografering 😉

#2 - - Erika Pettersson:

Kul att de flyter på så himla bra för er 😁

Till top