melinajaderblom.blogg.se

Lördag

Okategoriserat Permalink1
Åh så duktig min lille häst är. Hade ingen hjälp med mig i dag, men kunde inte hålla mig från ryggen hans så i dag blev det premiärturen helt själva. Longerade i vanlig ordning först och i dag var han lite sprallig, har varit några kallare dagar nu, dock "bara" -13 i dag men kan tänka mig att det spelar in. 

Sedan hoppade jag helt enkelt upp och red en sväng. Han skötte sig exemplariskt i dag, framåt och glad. Så det blev inte mer komplicerat än några varv i skritt och trav innan jag hoppade av och gav honom massa kramar och beröm. Han är så speciell... som en blandning av Sopot och Rasmus på något vis och samtligt helt egen. Börjar nästan våga se fram emot våran framtid tillsammans nu❣️

I morgon är jag ledig och Clara frågade ifall jag var sugen på att fota henne tillsammans med sin ponny och jag är såå fotosugen så det passade perfekt. Så det ska jag göra i morgon förmiddag, sedan blir det raka vägen till min herre. En bra dag helt enkelt. Ska bli ännu lite mildare i morgon också, tacksamt.  (null)

(null)

(null)
Såren har även läkt fint och det verkar fortsatt lugnt i hagen han går i nu, så skönt✊🏼
(null)

#1 - - Ebba:

Vad är det för sadel du har? Vad tycker du om den? :) Skulle vara intressant att läsa om vad för utrustning och vad du tycker om den :D

Svar: Det är en bates momentum! Älskar den, har haft den i några år och passar många hästar då det är utbytbara koppjärn😁
Melina Jäderblom

Till top