melinajaderblom.blogg.se

Nattblogg

Okategoriserat Permalink1
Hemkommen från jobbet och har hunnit kollat på ett avsnitt av greys och nu ska jag slå huvudet i kudden. Först skriva lite om min duktiga lilla häst bara!

I dag var det dags för lite ridning igen och tre dagars helvila resulterade i en väldigt pigg kille! Så jäkla duktig var han, han börjar verkligen förstå nu och behövde bara förstärka hjälperna med rösten några enstaka gånger. Longerar fortfarande innan jag hoppar upp men nu kliver jag upp direkt på honom utan att hänga innan och gör detta själv. Är väldigt noggrann med att han ska stå blickstilla innan jag säger att han får gå och han är så duktig så. 

Longerade som sagt lite i alla gångarter innan jag hoppade upp. Skrittade något varv runt ridhuset och travade sedan två/tre varv i både höger och vänster varv innan jag hoppade av. Så himla kul och ville aldrig hoppa av hehe, blev kanske 15 minuters ridning. Så nöjd över honom i dag! Snart ska vi ta första galoppen. Hade säkerligen kunnat göra det redan förra veckan men har inte tyckt att han haft någon bra framåtbjudning, men nu så! Ingen mening att stressa. 

I morgon ska jag antingen rida igen eller promenera med honom bort till arks paddock beroende på vädret. Är det snökaos och iskallt så rider jag i ridhuset men annars går vi dit. Isåfall ska jag försöka ta lite nya bilder på honom! Vi hörs i morgon helt enkelt. 😊 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Cristallos bff, så himla söt!
(null)
Börjar få ordning i skåpet nu och har snart flyttat in större delen de viktigaste grejerna. Men alltså det slog mig att jag har fasen sålt typ alla mina schabrak?? Det här är vad jag har kvar liksom haha...  dags att utöka igen tror jag..🤔
(null)

#1 - - Felicia:

Skulle du kunna visa hur din fina C ser ut i det beiga schabraket? Alltid undrat om skimmlar passar i den färgen :D

Svar: Tog på honom det i dag, så slänger upp några bilder strax😀
Melina Jäderblom

Till top