melinajaderblom.blogg.se

Piggelin

Okategoriserat Permalink0
Snabb update för min egna skull så jag kan gå tillbaka, innan jag somnar haha. 

I går:
Red en snabbis på en väldigt pigg och spänd herre. Det var en häst som han var väldigt nyfiken på i boxen i ridhuset samt en som longerades bredvid. Han ville verkligen gå till dom så hade lite svårt att få honom med mig. Men vi lyckades få till några riktigt bra övergångar och sista minutrarna skötte han sig galant så då avslutade vi. 

I dag:
Ännu piggare lillplutt😂 Longerade lite snabbt i vanlig ordning innan jag hoppade upp. I dag ville han inte riktigt stå still vid pallen i början. Myror i brallorna 😉 Skrittade runt lite och han hittade framåtbjudningen ganska fort, skrittade oå rätt bra nästan direkt. Sedan fattade vi trav och då började han kasta med huvudet och skruva kroppen, haha, så himla söt alltså. Han travade på rätt friskt med några försök till att vända mot utgången. Han har börjat testa gränserna mer och mer med småsaker. Men än så länge är han rätt lättövertalad. Det kändes riktigt bra i dag! Väldigt pigg och glad, egen motor och väldigt lyhörd. Så det kändes som en perfekt dag att introducera galopp tänkte jag. Han rullade dessutom över i galopp på eget initiativ vid ett tillfälle, bara ett-två språng men ändå!

Hann precis tänka tanken så for han iväg i karusell-mode och jag fick ta tag i manen för att hålla mig kvar😂 Skrattade högt och lilleman såg då så nöjd ut. Kom fram i trav igen, han han lite spänd och lite lätt i baken samt gick med ryggen i taket, haha, så efter det blev han lite trött. Så ingen mer galopp i dag. Däremot var han superfin sista varvet i trav och sökte tom lite stöd på bettet! 

Så superduktig kille i dag. Han börjar verkligen blomma ut nu. Han är lite kaxig och tuff men samtidigt känslig och så himla go. Vill bara mysa hela tiden❣️ nu väntar några dagars välförtjänt vila. Vad jag ska hitta på då återstår att se. Hade tä (null)

nkt fara och kolla på hoppträning på färsta nu i kväll men energin tog slut. Nu - sova så man tar sig upp i morgon.  (null)

(null)

Till top