melinajaderblom.blogg.se

Torsdag

Okategoriserat Permalink1
Dags för uppdatering igen😁

Crilleboy börjar fĂ„ bĂ€ttre ork och med det kommer fart under hovarna. Jag har hela tiden haft pĂ„ kĂ€nn att han Ă€r en ganska pigg och framĂ„t hĂ€st, och det börjar verkligen trĂ€da fram nu, sĂ„ roligt! 

1 mars ( i torsdags ) red vi ut en lite lĂ€ngre tur tillsammans med Agnes. StrĂ„lande sol men svinkallt ute, dessutom skrittade vi bara sĂ„ det kĂ€ndes Ă€nnu kallare dĂ„ man inte höll igĂ„ng. C var superduktig, blir sĂ„klart spĂ€nd och lite försiktig ibland, speciellt i trafiken men bara man Ă€r lugn och pratar med honom sĂ„ Ă€r det inga problem. En timmes skritt och bĂ„de lite uppför och nerför, sĂ„ det var en trött liten kille efterĂ„t😅
(null)

Sedan vilade han i tvĂ„ dagar. 

Söndagen red jag i ridhuset lite lĂ€tt. C var som en trotsig tonĂ„ring och ifrĂ„gasatte allt jag bad honom om. Ville göra som han sjĂ€lv ville, testade grĂ€nserna helt enkelt 😉 SĂ„ med andra ord inget toppenpass men galoppfattningarna satt som en smĂ€ck iaf. Avslutade med att klippa manen och dĂ„ fick jag onda ögat Hahaha. Jösses. 
(null)

(null)

I mĂ„ndags red jag dĂ€rför i ridhuset igen och dĂ„ var han helt med pĂ„ noterna! Fantastiskt fin var han och rejĂ€lt pigg, kunde inte trava fram honom riktigt för han ville bara galoppera. Vi skuttade faktiskt lite dĂ„ ocksĂ„! Tog vĂ„rat första sprĂ„ng över en oxer och C var sĂ„ galet pigg och taggad haha, sĂ„ himla roligt. 

Vila tisdag o onsdag och i dag red jag Ă€nnu ett "hopp-pass" i ridhuset. Han gillar det upplĂ€gget, det kĂ€ndes att han förstod vad som stod pĂ„ schemat i dag! Och wow vad han imponerar, tredje gĂ„ngen han hoppas under ryttare och han tycker att det Ă€r sĂ„ roligt. Finns film pĂ„ min IG (melinajaderbloms). Hoppade tvĂ„ olika rĂ€cken och Ă€ven en liten oxer och han var som sagt superduktig. Det Ă€r ju (sĂ„klart) lite vingligt, sprattligt och ibland lite extra roligt. Men alltsĂ„ han Ă€r sĂ„ himla positiv! Ă„lskade lillkillen.  (null)
(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


I morgon Ă€r det uteritt pĂ„ schemat. Vila lördag och sedan uteritt söndag igen! Till veckan Ă€r tanken att vi bara ska rida ut sĂ„ lĂ€nge det inte smĂ€ller till och blir svinkallt igen samt att jag hittar sĂ€llskap 😀 SĂ„ mycket roligare att hĂ„lla till ute! Nu ligger jag i sĂ€ngen och har typ nyss kommit hem frĂ„n jobbet, kĂ€nns som att jag hĂ„ller pĂ„ att bli sjuk sĂ„ borde försöka sova nu sĂ„ jag fĂ„r sĂ„ mĂ„nga timmars sömn som möjligt innan jag ska kliva upp igen. Jobbar 08-16 i morgon! Nattis. 


#1 - - Anonym:

Uppdatering 😊😊

Till top