melinajaderblom.blogg.se

Premiär x 2

Okategoriserat Permalink0
Kickstartade dagen med en morgon i stallet, tog in cristallo och gjorde honom redo för tur. Syntes på honom att han var väldigt på hugget även i dag. Skrittade iväg och bestämde mig för att göra första turen genom skogen utan sällskap i dag, dessutom en väg som han aldrig tidigare gått. Dags att utmana honom lite liksom. Och det var ju lajbans tyckte cristallo! Skräckblandad förtjusning då det smält massor vilket innebär väldigt mycket vatten på många ställen, inte jätteroligt tycker C som inte är förtjust alls i vatten. Men han var så jäkla glad! Och äntligen går det att gå i skogen så han får lyfta lite på tassarna och tänka till. 

Skrittade igenom skogsdungen och kom sedan ut på vägen, hade tänkt ta skritta grusvägen hemöver efter det men kände mig inte riktigt nöjd och Crille var fortfarande otroligt pigg och på tårna. Så jag gick förbi paddocken och såg att det stod lite hinder framme och kunde inte hålla mig. 

Cristallo var pigg, jösses alltså. Första galoppen drog han iväg i någon form av bockserie hela långsidan och sprätte med benen när han lugnat ner sig. Haha, kan inte ha sett riktigt klokt ut. 😂 Han var överallt och ingenstans, skyggade för hinderboden och var väldigt på hugget. Men tänkte att ja, vi provar att skutta lite ändå. Så fort jag styrde på första hindret så skärpte han till sig på direkten och bara gjorde. Han har en så fantastisk inställning till hinder alltså!! Blir så imponerad, speciellt när man inte varit bortskämd med hoppglädje efter Rasmus hehe. Så i dag hoppade vi våran första bana utomhus! Och han gjorde det med bravur, tvekade inte en sekund. Låg två räcken efter varandra med 14m emellan och han bara rullade på med tre helt jämna galoppsprång - dessutom spikrak?? Bästa killen. Hoppade bara den lilla banan en gång, 5 språng totalt för efter det fick han bara massor av beröm och sedan skrittade vi hemöver. Snart kan cristallo räknas som fyraåring officiellt!! 😉

Nu har jag precis landat hos Sonya efter en dag på jobbet och därefter insläpp av hästarna. Hann även fixa fransarna runt lunch, så det har varit en lång dag. I morgon jobbar jag 08-16 och därefter ska Crilletott ut och skrittas för hand. Så sängen kallar!  (null)

(null)

(null)

Till top