melinajaderblom.blogg.se

Gårdagens virrpanna

Okategoriserat Permalink0
(null)

(null)

(null)
 
Dessa tre bilder summerar gårdagen rätt bra..🤦🏽‍♀️😂 Vi var inte riktigt överens i går jag och cristallo. Jag red honom bort till paddocken för att spara lite på mitt knä, men sedan plockade jag av honom sadeln och drog fram några travbommar. Det skötte han visserligen rätt bra faktiskt, han har lite svårt att hålla fokus då han inte tycker att det är superkul att bli longerad rent allmänt men överlag godkänt! 

Satte sedan upp ett litet hinder och även då var han duktig, började ju då med en travbom framför och han skuttade över fint. När han sedan fick komma i galopp... ja, här kom hans svagheter verkligen fram😂 Oj vad jobbigt det var för lilleman. Han får tänka och backa av själv vilket han inte alls insåg, därav faceplantet ovan☝🏼 Sedan tog han egna initiativ och stack mot det lilla hindret när han bara skulle rulla i galopp och drog som en avlöning. Näe ingen bra hjärndag för c. Satte sedan upp två bommar på ena långsidan som han fick galoppera över på rakt spår. 11m emellan och herr långben körde med ett galoppsprång alla gångerna förutom två sista då jag lyckades coola ner honom lite. 

Ja jösses, blir mycket jobb för att få ihop denna galopp i framtiden haha.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top