melinajaderblom.blogg.se

Hjärtehäst

Okategoriserat Permalink0
Åh wow vilket pass Cristallo bjöd på i dag!! Precis vad jag behövde efter en dålig dag😍 Och ännu bättre blev det ju att Ellinor kom förbi med kameran och ett glatt humör. 

Cristallo hade en superhärlig framåtbjudning i dag och kändes så jäkla fin. Det känns jättestor skillnad på hans trav mot för innan vilan. Mycket mer vilande och längre steg och när han kommer framåt nedåt så bjuder han på en så himla härlig ridkänsla. I dag var lätt topp 3 bästa ridpassen någonsin. 

Blev även debut i avtrillning i dag 😂 Skulle ta första galoppen och han gör ett litet bocksprång, men tvärvänder sedan helt och jag fortsatte framåt. Sköt mig själv ur stigbygeln med en jäkla kraft för att inte fastna men blev en flygtur där jag landade med hela tyngden på ena benet och knäet tog rejält med stryk. Ellinor gick efter cristallo som lyckades få av sig tränset medan jag väntade på backen tills den värsta smärtan la sig. 

Hoppade sedan upp och tog två galopper och han kändes superfin! Speciellt i högergaloppen där han faktiskt gick på lite framåt istället för bara uppåt med långbenen😉 Längtar så tills han fått upp lite kondis och muskler, han kommer bli så jäkla härlig!! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top