melinajaderblom.blogg.se

Mysig skritt-tur

Okategoriserat Permalink0
Gud vad skönt det är att jobba förmiddag, önskar jag gjorde det oftare. Dagarna känns verkligen så himla mycket längre. 

Efter att jag fått i mig lite middag rullade jag mot Crille för en skogstur. Trots att ögonen höll på att gå i kors på mig påväg dit så lyckas lilleman pumpa en full av energi och motivation. Älskade häst. Stod i vanlig ordning i evigheter och drog loss massor av tistlar innan han fick på sig utrustningen och vi skrittade iväg. 

Och det slog mig att trots att jag sitter där på en tittig och sprallig fyraåring känner jag mig verkligen helt trygg på hans rygg, och han med mig. Vid några tillfällen såg han ett par hästätande objekt (typ stora stenar eller stubbar) men då stannar han, vinklar ett öra eller hela huvudet mot mig och kollar läget, blåser upp sig lite och när jag sedan kramar lite med benen går han bara vidare. Om än lite osäkert ibland så ifrågasätter han vääldigt sällan, förutom när det kommer till vatten😉 Han bara älskar livet och vill alltid vara tillags! 

Skrittade mot klätterbacken och red sedan en vända uppför den, den är riktigt brant och det i samband med att den är väldigt stenig gör att det suger ordentligt i kroppen. Cristallo som ju har väldigt långa ben att hålla koll på och dessutom har en tendens att välja dummaste möjliga väg får riktig hjärngympa av såna här vägar. Men jag låter honom bara reda ut det själv och rör honom inte alls så länge han håller sig till skritt. 

När vi tagit oss upp så trodde jag han skulle vara rejält andfådd men icke! Skrittade sedan skogsvägen hemöver igen, avslutade med en kortare trav på grusvägen för att han skulle få sträcka ut sig lite och det var lajbans!😁 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Till top