melinajaderblom.blogg.se

Zombie

Okategoriserat Permalink0
Gud, vet inte vad klockan var i går när jag somnade men långt efter 02 i alla fall. Sedan vaknade jag där vid 03:30 och hade lite svårt att somna om igen. Känner mig helt slut. 

I går var dagen fullproppad, klev upp i bra tid för att hinna med gymmet innan ridningen. Blev inte ett så bra pass då jag fortfarande känner av knäet rejält emellanåt... så det gick nästan inte att köra några maskiner alls. Men det var skönt att jobba kroppen så gott det gick ändå. Därefter åkte jag till stallet. 

I går valde jag att rida första passet i paddocken sedan vilan och det blev det första  lite "hårdare" passet där han fick ta i lite! Nu har han ju varit igång i en månad så det kändes som dags att utöka lite! Och wow så fin han var! Vi gick till grannens paddock där han aldrig varit tidigare och det var väldigt mycket konstigt att kolla på, när han blir sådär spänd och osäker upplever jag honom lite "munnig" och man tappar honom i handen. 

Skrittade runt ett tag och han släppte efter så småningom och då kändes han så jäkla fin! Verkligen mjuk, lätt i handen och väldigt framåt, inga problem med framåtbjudningen alls och emellanåt kändes han riktigt stadig!! Tog två galopper också och efter det började energin ta slut, hade väl ridit i sisådär 25 minuter. Då kom mamma förbi så travade av honom lite lätt och bad mamma filma, väldigt trött kille men han kämpar alltid på ändå! Så han kändes riktigt fin i går! Mycket mer stabil på böjt spår och som sagt är framåtbjudningen så himla mycket bättre. 

I dag jobbar jag 10-19, planen var att jag skulle kliva upp tidigt och hinna med en skogspromenad med C innan jobbet med efter nattens dåliga sömn så var jag tvungen att sova så länge jag kunde för att orka med. Så det får bli i kväll istället. Men nu är det hög tid att sätta lite fart!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top